INFINIUS

Facebook u poslovne svrhe

CC photo credit: Robert S. Donovan :: The real impact of social networking while at work

Prije nego pomislite – o ne, još jedan članak o tom Facebooku, igrama, slikama i produžite dalje, razmotrite sljedeće – više od 750 milijuna korisnika trenutno, od kojih u Hrvatskoj 1.5 milijuna; mislite li da vaši klijenti nisu među njima, kako sadašnji tako i budući?

Facebook je odavno prestao biti jednostavni album s osnovnom namjenom ocjenjivanja slika studenata i postao jedan od najpopularnijih internetskih servisa s mnogobrojnim dodacima i primjenama.

Jedna od primjena Facebooka je i u poslovne svrhe – bilo da želite uspostaviti kontakt sa svojim klijentima, pružati im osnovnu podršku i odgovore na pitanja ili ih obavještavati o svojoj ponudi, Facebook vam to omogućava; i što je najbolje od svega – besplatno. Iako ima i svoje nedostatke, sama popularnost Facebook čini nezaobilaznim alatom za gotovo svaku poslovnu djelatnost.

Osnovna ideja Facebooka je online druženje s udaljenim (i ne toliko udaljenim) prijateljima, dijeljenje slika, zanimljivih tekstova i videa ili pak upoznavanje novih prijatelja. Uklopiti poslovanje u ovaj oblik na prvi pogled izgleda teško, no neformalnim tekstovima, poticanjem neobavezne komunikacije i dijeljenjem zanimljivosti sa stručnog područja vašeg poslovanja je često dovoljno da ljude zainteresira za ono što radite i počne vas pratiti u obliku fanova.

Na Facebooku je potrebno i da održavate vezu – periodično ali stalno ažuriranje je najbolji recept za uspjeh; jer ako na stranici stoji samo osnovne informacije “O nama”, taj dio će svi već znati naći putem pretraživača i gotovo da nikome nije zanimljivo radi toga ikad i pogledati vašu stranicu.

Također, često je ljudima jednostavnije pitati neke stvari na Facebooku nego nazvati telefonom ili napisati e-mail – bilo zbog neformalne atmosfere ili navike. Stoga pokušajte bar jednom dnevno provjeriti ima li novih poruka na vašoj Facebook stranici – poput na e-mail, preporučeno je odgovoriti unutar jednog dana.

Što se tiče specijaliziranih Facebook profila vezanih uz poslovanje, za tvrtku, obrt ili samostalnu djelatnost je najbolje odabrati Facebook stranice, nikako osobni profil koji služi za individualne osobe ili grupu koja je više zatvorenog tipa. Ako ste prije već napravili grešku i otvorili za svoju djelatnost osobni profil, Facebook vam omogućava da ga pretvorite u stranicu, dok ćete za grupu morati otvoriti zasebnu stranicu i pozvati postojeće članove grupe da vam se priduže tamo kao fanovi.

Mislite još uvijek da vam to nije potrebno jer vaši klijenti nisu među standardnim korisnicima Facebooka? Iako se može dogoditi da ste u pravu, većinom ako i vaša ciljana publika nije u uobičajenoj populaciji koja koristi Facebook (npr. penzioneri), vrlo je vjerojatno da ga ljudi bliski njima koriste, te ih na preko njih možete obavijestiti o vašoj ponudi.

Poslujete samo s drugim tvrtkama? Ako vaši klijenti i nisu fizičke osobe, ljudi koji ih vode to jesu te kvalitetno održavana Facebook stranica i dobar odnos preko nje može, kao prednost pred konkurencijom, prevagnuti u vašu korist prilikom sklapanja sljedećeg posla…




Tagovi: ,