Zašto web stranice za tvrtku?
Web stranica tvrtke – je li ovo stvarna potreba ili samo trošak koji nema utjecaj na razvoj vašeg poslovanja? Vjerojatno najbolji odgovor na ovo pitanje bi bio – ovisi koliko ste spremni uložiti u taj projekt…
Pri tome se ne misli samo na financijsku stranu postavljanja web stranice – koja može ovisiti o dizajnu, dostupnim funkcionalnostima i složenosti izrade, već i o podršci od strane djelatnika u vidu redovnog ažuriranja te obavještavanja trenutnih i budućih klijenata o novostima ali i o edukaciji o proizvodima i uslugama.
Samo još jedan način reklamiranja?
Za razliku od reklama u novinama, na radiju i televiziji, web stranica tvrtke nije samo vezana uz marketing, ona može ujedno biti i poslovni alat koji će biti aktivni dio procesa prodaje ali i drugih aktivnosti poput održavanja ili edukacije. Web stranicu je naravno moguće upotrebljavati i isključivo kao oglasnu ploču tvrtke s osnovnim podacima, no zbog čega se ograničiti samo na to kad internet kao medij nudi mnogo više?
Primjeri dodatnih primjena mnogobrojni – od jednostavnog procesa rezervacije apartmana za male iznajmljivače do tvrtki kod kojih poslovanje isključivo ovisi o internetu i web stranici – poput web dućana. Čak i ako nije direktno vezano uz prodaju, informacije u vidu često postavljanih pitanja uz proizvode i usluge te baze znanja može višestruko pomoći klijentima i smanjiti troškove održavanja i servisa.
Web stranica bez namjene nema smisla
Veliki broj web stranica ubrzo nakon početnog postavljanja prestane biti posjećena – uglavnom su to one koje su postavljene samo zato “jer to svi imaju”, te se najčešće pri izradi vodilo računa samo o praćenju konkurencije. No, kako bi web stranice postale uspješan alat u svrhu poslovanja tvrtke, potrebno je postaviti njen osnovni cilj te prema njemu i pristupiti izradi stranice, bilo da se radilo o tome da će stranica pružiti samo osnovne kontakt podatke ili pak aktivno sudjelovati u poslovnim procesima.
Neki od ciljeva koje je moguće postići vlastitim web stranicama:
- postizanje vjerodostojnosti – “ako nisi na internetu – kao da i ne postojiš”
- informiranje klijenata o proizvodima i uslugama
- pristup većem krugu potencijalnih klijenata
- smanjenje marketinških troškova
- prikupljanje informacija o kupcima i zainteresiranima
- razvoj zajednice uz brand
- smanjenje troškova održavanja i edukacije
- prodajno mjesto proizvoda i usluga
Koliko i kako uložiti u web stranicu?
Kao što je već i prije navedeno, pod ulaganjem se ne misli samo na financijsku stranu, već i na suradnju i rad od strane djelatnika tvrtke što je osnovni preduvjet za dobar početak i uspješan nastavak života web stranice. Dobar dizajner vam može bez problema napraviti stranicu koja će izgledati lijepo, isto kao što će i programer razviti različite funkcionalnosti, no bez suradnje sa svima unutar tvrtke vrlo je vjerojatno da će biti promašen smisao dizajna i potrebne funkcije – što će na kraju pod veliki upitnik staviti cjelokupnu investiciju.
Sama vrijednost projekta web stranice ovisi o namjeni te naravno o dostupnom budžetu – s time da je u svakom slučaju bolje s ograničenim budžetom uložiti u manje zahtjevnu, ali kvalitetniju stranicu nego nastojati pod svaku cijenu uključiti čim više stvari bez obzira na kvalitetu.
Web stranica je gotova – što sad?
Postavljanje nove web stranice je ustvari samo početak – kako bi klijenti, zbog kojih je napravljena, počeli prihvaćati i koristiti je, potrebno je redovno ažurirati informacije na njoj te postavljati zanimljive sadržaje kako bi posjetitelji imali razlog vraćati se, uz privlačenje novih posjetioca tj. potencijalnih klijenata.
Na web stranicama nema mjesta za zastarjele informacije – zbog brzine interneta kao medija se gotovo svi sadržaji na stranici prihvaćaju kao trenutno važeći; stoga će web stranice koje nisu ažurne brzo biti označene kao nevjerodostojne te će samim time utjecati i na ugled tvrtke.
Tagovi: Internet, poslovanje, web stranica