INFINIUS

VoIP telefonija

CC photo credit: comedy_nose :: Project 365 #25: 250109 It's Good to Talk!

VoIP tj. Voice over IP označava telefoniju putem interneta i lokalnih mreža putem digitalnih tehnologija ali i hardver i softver koji se koristi u ovu svrhu. Uz veliku fleksibilnost što se tiče poziva i uređaja, najveća prednost prek klasičnom telefonijom je svakako i cijena.

Smanjeni troškovi

Ono što privlači korisnike najviše pred klasičnom fiksnom i mobilnom telefonijom su mnogostruko smanjeni troškovi poziva koji u nekim slučajevima mogu biti čak i besplatni!

Iako je početna cijena nabavke nove opreme mnogima prepreka (stari telefonski uređaji se nažalost mogu koristiti samo uz dodatne adaptere), uštede kroz razlike u cijenama poziva će vrlo brzo nadoknaditi uloženo. U slučaju da su pozivi usmjereni preko internet VoIP servisa preko računala ili pak pametnog telefona, nekih dodatnih troškova što se tiče nove opreme ni nema – dovoljan vam je softver za razgovor na računalu ili pametnom telefonu koji već posjedujete i veza na internet.

U slučaju poziva između dva VoIP uređaja troškova gotovo da i nema – plaća se jedino količina internet prometa utrošenog za poziv što je relativno malo, no ono što se plaća je interkonekcija između VoIP poziva i fiksne ili mobilne mreže gdje su opet cijene često dosta manje nego direktno u tim mrežama.

Fleksibilnost VoIP telefonskih centrala

Kod primjene unutar tvrtke, fleksibilnost postavki VoIP instalacije dolazi do izražaja – preusmjeravanja, telefonska sekretarica, konferencijskih poziva, snimanja – sve ovo je vrlo lako postaviti bez ikakvih promjena što se tiče fizičke infrastrukture tj premještanja telefonskih parica i slično.

Kvaliteta poziva tj. zvuka u većini slučajeva nadmašuje klasičnu telefoniju, a moguće je i dodavanje videa za video pozive te telekonferencije.

Internet veza

Internet veza je vrlo važna karika kod VoIP telefonije – budući da kvaliteta razgovora direktno ovisi o internet vezi, dodatne postavke na internet vezama poput postavljanja prioriteta za VoIP pakete putem QoS sustava ili pak odvajanja veze za potrebe VoIP telefonije. U suprotnom slučaju se vrlo lako može dogoditi da telefonski poziv bude prekinut slanjem e-maila ili otvaranjem internet stranice…

Također, kod lošijih internet veza može doći do pojave kašnjenja ali i izobličenja zvuka i povremenih prekida u vezi – što su problemi kojih kod klasične telefonije gotovo da i nema. Budući da se toliko ovisi o internet vezama i udaljenim servisima, za uspostavu hitnih poziva (112 – hitna pomoć, policija, vatrogasci…) se ne preporuča oslanjanje na VoIP tehnologiju, već bi kao sigurna alternativa trebao biti spreman fiksni ili mobilni telefon.

Standardi VoIP telefonije

SIP je najviše upotrebljavani protokol za VoIP telefoniju i on se upotrebljava na gotovo svim poslovnim sustavima. Zbog svoje otvorenosti ga podržava veliki broj uređaja i servisa.

Skype je vrlo popularan servis za VoIP telefoniju, ali i dodatne usluge poput čavrljanja. Budući da je direktno vezan uz tvrtku Skype Ltd., relativno mali broj uređaja ga direktno podržava (uglavnom oni nastali u suradnji sa samim Skypeom), osim računala i pametnih telefona na kojima je podržan putem softverskih programa.

Viber je servis koji se dosta upotrebljava na iPhone uređajima gdje prednosti pred Skypeom budući da su pozivi mogući i direktno preko postojećih telefonskih brojeva mobilnih uređaja bez potrebe za upisom korisničkih podataka.

Uređaji za VoIP telefoniju

Softverski telefon je program za računalo ili pametni telefon koji omogućuje pozive preko VoIP servisa – uz ovaj program vam odvojeni telefon nije potreban već su dosta slušalice i mikrofon na računalu

SIP telefon je krajnji uređaj za komunikaciju putem VoIP tehnologije te je njegova svrha ali i izgled vrlo sličan klasičnim telefonima, iako često ima i dodatne funkcionalnosti specifične za VoIP telefoniju.

VoIP PBX – centrala za VoIP telefoniju, iako ima i odvojenih hardverskih verzija, najčešće je riječ o dediciranim serverima koje preko PBX softvera odrađuju funkcionalnosti lokalnih telefonskih centrala unutar tvrtki, ali i omogućuju interkonekciju između VoIP-a i fiksnih i mobilnih veza.




Tagovi: , , ,

 
  • Darko Kontin

    VoIP je odlicna stvar pogtovo kada ga obje strane imaju pa nema nikakvih troškova. Bilo bi dobro napraviti, ako netko aktivno koristi, neku analizu troškova komunikacijskih troškova sa i bez VoIPa.

  • http://www.infinius.hr/blog/ darkmares

    Ako je s obje strane VoIP onda u principu nema troškova, ali je i kod nekih manje pouzdanih i user-friendly VoIP providera čak i kod razgovora s fiksnima u neku ruku besplatno – hint: Betamax / Dellmont Sarl klonovi (naravno, u tom slučaju se ponekad morate pomiriti kompromisima nestabilne veze, nepostojanja uobičajenih funkcija prikaza broja i slično).