INFINIUS

SEO i utjecaj društvenih mreža

Placebo - Zenith Nantes
[Creative Commons Licensephoto credit: Stéfan]

SEO i algoritmi internet pretraživača poput Google-a i Binga su uvijek vruća tema u internet svijetu – kako i ne bi kad uglavnom o tome ovisi hoće li neka stranica biti vidljiva u internet prostoru ili će samo njezin tvorac znati za nju. Od samih početaka internet pretraživača do sad se mnogo toga promijenilo, a jedna od zadnjih novosti je utjecaj društvenih mreža na rezultate pretraživanja.

Nedavni intervju vezan uz vrednovanje rezultata pretraživanja u odnosu na društvene mreže unutar kojeg su sudjelovali Google i Bing je otkrio dosta ključnih podataka koji mogu pomoći kao dodatna SEO tehnika. Da vodeći internet pretraživači vode računa o društvenim mrežama je poznato otprije, no ovaj put je pružen bolji uvid u važnost pojedinih elemenata.

Dvije najvažnije društvene mreže, Facebook i Twitter, imaju dosta utjecaja na rezultate pretraživanja. Linkovi koji se dijele na ove dvije mreže imaju direktan utjecaj na pozicioniranje unutar rezultata pretraživanja uz naravno veću posjećenost i kroz same linkove.

Uz broj retweetova i linkova na stranicu, zanimljiv je i podatak da je važno i tko je osoba koja link spominje. Veća važnost se pridaje sadržaju koje dijele osobe s većim autoritetom, a izgleda da i Google i Bing imaju svoje zasebne algoritme za praćenje profila osoba i vrednovanje njihovih autoriteta.

Izgleda da u budućnosti možemo očekivati i javne vrijednosti važnosti osobe na društvenim mrežama od strane tražilica, kao što je to na primjer PageRank kod domena i stranica (za sad se ovakve statistike vode putem odvojenih servisa poput Klout-a i, osim što hrane ego, nemaju neke posebne vrijednosti).




Tagovi: , ,