INFINIUS

Ne zbunjujte posjetitelje imenom domene

Huh?
[Creative Commons Licensephoto credit: alex-s]

Otvarate novi blog, razvijate portal ili web servis? Među važnijim stvarima je zasigurno ime, a time i pripadajuća domena. No, prije nego se odlučite za jednu je potrebno dobro razmisliti koje ime odabrati, ali i vjerojatnost da s imenom zbunite posjetitelje.

Iako vam sa samim izborom imena ne možemo previše pomoći, dobro je upozoriti na par osnovnih grešaka koje je dobro izbjeći kako bi posjetitelji mogli sigurno doći do vaših stranica.

Predugo ime domene

Moguća duljina imena i nije neko posebno ograničenje (tj. daleko prije će domena postati besmisleni skup slova nego što dostignete maksimalnu duljinu od 63 znaka), no mislite li stvarno da će netko uspjeti zapamtiti (i dobro upisati) ime domene dužine kojih 15-20 znakova? Osim specijalnih slučajeva poput primjera 1 i primjera 2, najbolje je ograničiti ime na jednu ili dvije riječi i do kojih desetak znakova ne uračunavajući sufiks (dozvoljena su slova, brojke i znak “-”).

Kojim jezikom pričaju vaši posjetitelji?

Jedna od češćih grešaka koja se događa prilikom izbora domene je upotreba imena koja ne pripadaju govornom području za koje su stranice namijenjene. Ukoliko mislite upotrebljavati strane riječi, razmislite da li bi moglo doći do nesporazuma zbog sličnosti s nekom domaćom riječi ili će vam možda biti potrebno poduže objašnjenje dok pobrojite gdje koje slovo pripada u imenu. Ako ne želite odustati od imena radi ovih problema, dobro bi bilo zakupiti i više domena s nazivima koje pokrivaju sve načine kako bi ih ljudi mogli interpretirati (npr. com – kom, phone – fon, stella – stela…).

Kratice

U slučaju da je ime predugo za upotrebu unutar imena domene, često se poseže za kraticama ili akronimima – budući da se na taj način može olakšati pamćenje imena. No, ovo ima smisla kod skraćivanja na 3-5 znakova, te je potrebno da se uz kraticu veže nešto konkretno po čemu bi je se moglo zapamtiti (akronim je lako zapamtiti samo ako znate cjelokupno ime dok će u suprotnom slučaju biti nerazumljiv skup od nekoliko slova koji će vrlo brzo biti zaboravljen).

Imena domene s različitim sufiksima

Sufiks imena domene tj. TLD (.hr, .com, .net, .org…) za mnoge ne predstavlja puno, te će bez puno razmišljanja na kraj dopisati .hr ili .com (“pa zar nisu sve stranice u Hrvatskoj .hr a vanjske .com?”), stoga ako je uz vaše željeno ime  već zauzeta .hr i/ili .com domena bolje potražite drugo ime. U suprotnom slučaju se može dogoditi da će posjetitelji koji su zapamtili samo glavni naziv zbunjeno gledati stranicu koja nema veze s vama ili se može dogoditi još gore – da konkurenciji s istom tematikom poklanjate svoje posjetitelje. Jednom kad već nađete ime koje vam odgovara, najbolje da zakupite domene s ovih par glavnih sufiksa – nije neka cijena a nikad se ne zna kad bi mogli zatrebati ili bi ih neki konkurent mogao upotrijebiti protiv vas.

www ili bez

Nije neko čvrsto pravilo, ali je uobičajeno da se kao prefiks kod imena domene dodaje www kad se radi o web stranicama tj. http protokolu. Ovo je više povijesno vezano (kad http promet nije bio tako velik već je web server bio samo jedan od servisa, prefiksi su upotrebljavani da se označi namjena servera) nego što ima veze sa stvarnim stanjem – zbog razvoja tehnologije su serveri već odavno dosta snažni da mogu pokretati više različitih servisa te se neovisno o prefiksu gotovo uvijek radi o istom serveru. Stoga je gotovo obavezno omogućiti pristup stranicama preko domene s www prefiksom ali i bez njega – dok neki ljudi podrazumijevaju www kao nešto obavezno što se mora upisati (čak i ako je naveden pristup bez tog prefiksa), drugi su opet prelijeni te nastoje upis smanjiti na najmanju moguću mjeru, vjerovatno ne želite izgubiti ni jedne ni druge posjetitelje.

Predvidite greške u upisu

Većina vjerojatno neće imati problema s time da izgube ponekog posjetioca na račun greške u upisu, no ako želite stvarno misliti na sve – predvidite i ovo te zakupite i domene koje bi mogle biti upisane kao rezultat brzopletosti i nepažnje na tipkovnici. Uzmite samo primjer Google-a – foofle.com, gogle.com, gogole.com, gppgle.com, goolge.com, ogogle.com, googlee.comgooglr.com vas sve vode na istu stranicu.




Tagovi:

 
  • http://www.avalon.hr Damir Mujić

    Dobar i koristan članak. Možda nije loše spomenuti problem s našim dijakritičkim znakovima. Novije generacije na internetu o tome ne razmišljaju, pa se često događaju greške jer pokušavaju upisivati naziv domene kao npr: http://www.učionica.hr umjesto http://www.ucionica.hr.

    Taj bi se problem riješio tako da CARNet omogući IDN (internationalized domain name) podršku, a mislim da će se to uskoro i desiti.

    Tako će se vlasnici domena moći dodatno osigurati od greške registriranjem raznih varijanti domene sa i bez naših znakova.

  • http://twitter.com/logIThr logIT.hr

    “Tako će se vlasnici domena moći dodatno osigurati od greške registriranjem raznih varijanti domene sa i bez naših znakova.” – i see opportunity :-)