Jeste li previše otvoreni na internetu?
Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedin, Foursquare i ostale društvene mreže jednostavno služe da podijelite nešto o sebi s drugima – najčešće je to s prijateljima. No, čitaju li ove podatke samo vaši prijatelji?
Ovisno o vašim postavkama privatnosti, moguće je postaviti da nitko osim osoba kojima je to namijenjeno ne vidi slike, video ili tekst koji ste poslali. No, to ne znači da ga netko od njih neće proširiti dalje, a s druge strane, rijetko tko će postavke privatnosti postaviti tako – ponekad želite da vas čim više ljudi čuje.
Upoznajte ljude iz tame s druge strane ekrana – one na koje možda niste mislili kad ste stavljali sliku iz kupaonice ujutro ili objašnjavali svoje planove za ostatak dana:
Provalnici – mogu biti bilo tko, neki od vaših mnogobrojnih “prijatelja” ili potpuno nepoznate osobe – vrlo rado će pogledati što sve imate u svojoj kući i vrlo će im biti korisno kad saznaju kad idete na godišnji. Naročito ako ste čuvanje stana prepustili susjedi koja isto tako aktivna na društvenim mrežama te se voli pohvaliti kada za vikend izađe malo duže van. Unaprijed ste im pripremili teren da se znaju snaći po kući i znaju točno kad će sve biti prazno i bez nekoga tko bi im mogao zasmetati.
Novinari ili odvjetnici – možda i niste javna osoba te trenutno nitko nema interes citirati vaše izjave, no ukoliko to ikada bude slučaj – sve što je jednom postalo javno na društvenim mrežama uglavnom tako i ostane, pa makar prošlo i nekoliko godina. Stoga dobro razmislite želite li da se nešto što ste htjeli napisati povezuje s vama i kasnije. Naročito se ustručavajte pisanja kad ste ljuti – jednom napisanu stvar je teško vratiti pa makar i pisanom isprikom.
Poslodavci – nabrajanje negativnih osobina i ismijavanje poslovnih suradnika i partnera može izgledati zanimljivo u intimnom razgovoru, no na društvenoj mreži će to vrlo brzo doći do osobe o kojoj se radilo. Isto tako, održavanje društvenih kontakata može biti presudno za vaš posao – no pisanje poruka na društvenim mrežama za vrijeme radnog vremena je nešto za što će rijetko koji poslodavac imati razumijevanja.
Tajni obožavatelji – iako ova kategorija može značiti i dobro i loše, “obožavatelja” koji promatra sve što radite te prati svaki vaš korak vjerojatno nitko ne želi imati. Dok je to prije zahtijevalo prisutnost ili čudno ponašanje u vašoj okolini, objavljivanjem vlastitih osobnih slika i videa na društvenim mrežama sve vezano uz vas već sami nudite gotovo pa na pladnju – razmislite tko bi sve mogao vidjeti neku sliku ili video prije nego je postavite online.
Vjerojatno nikome nije svejedno pri pomisli da bi netko od ovih osoba mogao čitati vaše poruke – stoga je najbolje da se sami pobrinete da niste previše otvoreni, kako ne bi imali razloga za brigu kad bi netko pročitao nešto što ste na kojoj društvenoj mreži napisali. Zato, prije nego počnete nešto pisati ili slati fotografije te video, razmislite o ovim ljudima koji najvjerojatnije mogu do tih stvari doći čim poruku pošaljete na internet…
Tagovi: facebook, foursquare, google plus, linkedin, twitter