INFINIUS

Igraće konzole – upravljanje pokretom

Setup on the game shelf
[Creative Commons Licensephoto credit: kennymatic]

Igraće konzole uvijek su postojale paralelno uz računala i omogućavale su da se bez puno kompliciranja započne zabava uz spajanje na televizorski ekran. Također, često su konzole bile naprednije u određenim segmentima od samih računala, nekad davno je to bio zvuk, zatim grafika i 3D prikaz, a u novije vrijeme je to – način upravljanja.

U zadnjih nešto više od godinu dana, došlo je do razvoja jeftinijih tehnologija za upravljanje računalima – iako su neka i prije bila prisutna, cijena im je bila previsoka za široku publiku, no i ovo se polako mijenja, tako da imamo upravljanje putem senzora pokreta (žiroskop – nagib, akcelerometar – promjena brzine, magnetski senzor – orijentacija), glasovno upravljanje, a u zadnje vrijeme i putem kamere koja prati svaki vaš pokret.

Sve ovo vodi do jednostavnijeg i interaktivnijeg pristupa igri – više nije potrebno za svaku akciju pritiskati gumbe, već se upravljanje svodi na pokrete tijela i direktno upravljanje likovima u igri – skakanje, micanje rukama i nogama te okretanje što će vjerno biti preneseno na lik u igri, a to ima, uz zabavu, i dodatni učinak tjelovježbe.

Nintendo Wii

Igraća konzola koja je otvorila svijet igara putem pokreta tijela većini publike prije nekoliko godina – sada već pomalo zastarjela te joj mnogi zamjeraju relativnu nepreciznost praćenja pokreta, no još uvijek pruža popriličnu zabavu. Zbog relativno duge prisutnosti nudi najveći broj igara na tržištu. Upravljanje je putem ručnog kontrolera koji prati pokrete ruke uz pomoć ugrađenih senzora, dok su za neke igre razvijeni i dodatni kontroleri.

Sony PlayStation Move

Zahvaljujući dodatku – kameri, te izvoru svjetlosti na kontroleru, ovaj sustav ima puno veću preciznost od Wii kontrolera te je omogućio i upravljanje nešto ozbiljnijim igrama koje zahtijevaju točnije navođenje. Zbog tehnologije (kamera) potrebno je nešto više mjesta za igru od Wii konzole, dok je sam ugođaj igranja vrlo sličan.

Microsoft Xbox Kinect

Upravljanje Kinectom je isključivo putem vlastitih pokreta i glasovnih komandi koje slijede kamera i mikrofon – nema dodatnih kontrolera. Ovo zahtijeva još više prostora za preciznije praćenje od strane kamere te nikako nije za upotrebu u malim sobama – preporuke za udaljenost od kamere su 2 – 3m uz dodatni prostor za kretanje. Zbog upotrebe cijelog tijela pri igranju, već je postao popularan i kao pomoć pri tjelovježbi za što su razvijene i zasebne igre.




Tagovi: , ,