INFINIUS

Google Local Business i Hrvatska

Say 'Cheese' everyone!
Creative Commons Licensecredit: Mukumbura

Google local business – vjerovatno u ovom trenutku ne znate o čemu se radi, jer je ovo još relativno nezastupljen oblik pretraživanja i servisa na području Hrvatske. Svejedno, vjerovatno ste već naišli na local business zapis od strane google-a ukoliko ste tražili neku uslugu lokalno na području nekog grada preko google-a: iznad svih rezultata se pojavila mapa s nekoliko destinacija lokalnih obrtnika ili tvrtki. Riječ je Local business usluzi google-a – svaki lokalni pružatelj usluga bi imao pravo označiti na mapi svoju lokaciju i tako lakše objasniti lokalnim klijentima kako stići do njega. Dodavanje svojih podataka se vrši preko http://www.google.com/local/add i nakon inicijalnog upisa slijedi postupak provjere (poštom, sms-om ili telefonom).

[ažurirano 17.04.2010 – u međuvremenu je hrvatska verzija ipak proradila – pročitajte više o tome u članku Google Local Business Hrvatska – radi!]

Nažalost, u Hrvatskoj ovo ne izgleda tako lako – kao prvo kad poželite upisati svoje podatke shvatite da Hrvatske u popisu – nema. Pa dobro, kako su onda svi ostali uspjeli upisati svoje podatke (velika većina istih čak ni nema svoje internet stranice!)? Malo pomnijim proučavanjem liste se pri dnu nalazi natpis “Business listings provided by …” s imenom izdavača jednog od telefonskih žutih stranica (da, to su oni čije akvizitere ste vjerovatno već treći put ove godine istjerali van nakon višeminutnog uvjeravanja s njihove strane u nevjerovatno povoljnu ponudu i priliku koju nikako ne smije propustiti) što nas dovodi do toga da bi se za upisivanje i provjeru vlastite adrese trebali javiti dotičnoj tvrtci.

Ukoliko bolje pogledate njihov cjenik nećete naći tu uslugu (koja bi po google-u i trebala biti besplatna) ali isto tako ni nikakav drugi način da upišete svoje podatke i lokaciju u google-ov “local business” direktorij. Naravno, to će vam biti omogućeno (pretpostavljam besplatno) u slučaju da uzmete oglas (vremenski ograničen) u nekom od izdanja žutih stranica koje dotična tvrtka izdaje.

Malo čudan potez od strane inače nepristranog google-a čime je ustvari ova usluga koja je bilo gdje drugdje u svijetu besplatna svedena na plaćanje. I to posredno usluge koju vjerovatno niste ni htjeli – samo kako bi imali svoj zapis tj. lokaciju u google-ovom direktoriju i mapi.

Nakon malo pretraživanja za rješenjima sve se svodi na isto – ili platite ili čekajte da google odluči ovo uvesti i u Hrvatskoj, sva navedena rješenja koja bi trebala moći zaobići google-ova pravila u omogućiti upis ne rade ako su prije i radilo; evo par linkova koje je svakako preporučljivo pročitati vezano uz listing u Hrvatskoj i probleme s tvrtkom koja upisuje ove podatke:

How to add local business in Croatia

Should I pay for listing on Google Local Business (u komentarima problematika u Hrvatskoj)

Žute stranice – primjer lošeg poslovanja (nije direktno vezano uz Local Business već uz poslovanje tvrtke o kojoj je riječ)




Tagovi: