INFINIUS

Google Analytics – pregled nove verzije

web analytics washing
[Creative Commons Licensephoto credit: brockvicky]

Google konstantno razvija svoje alate, a da popularni alat za mjerenje posjećenosti i analizu posjetitelja internet stranica nije iznimka, pokazuje i nova verzija Google Analytics-a. Iako je još uvijek u beti (ako u gornjem dijelu svog korisničkog računa ne vidite oznaku za novu verziju ne brinite, pojaviti će se uskoro), novi Analytics nudi dosta novosti koje će vam pomoći u pregledu posjetitelja i uspješnosti stranica.

Zadnji put kad je Google postavio novu verziju je bilo prije godine i pol, i uglavnom su bile dodane nove stvari (Intelligence, analize mobilnih platformi) – ustvari, puno stvari je u zadnjih nekoliko godina ukupno dodano u Google Analytics što obično odvrati nove korisnike od upotrebe ovog alata. Većini novih korisnika naviknutih na Webalizer (broj posjetitelja, najtraženije stranice i to je manje više to) koji je standardna ponuda hostera jednostavno sve ovo izgleda previše – a podatke na koji su naviknuli jednostavno ne mogu brzo naći u moru opcija.

Unutar novog Google Analytics-a se zato najviše poradilo na korisničkom sučelju, koje se sad može podesiti prema korisnikovim željama. Ovo se najbolje vidi općenito na novom sustavu navigacije (sad ima dosta toga u gornjim menijima) te na početnoj nadzornoj ploči (Dashboard).

Na nadzornoj ploči vrlo brzo možete izmjeniti izgled i izvještaje u točno ono što vas najviše zanima te na taj način stvoriti jednostavno sučelje na kojem će vam i letimičnim pogledom biti jasno što se dešava s vašim stranicama. S widgetima koji ovo omogućuju je vrlo lako raditi te je kroz par opcija moguće stvoriti izvještaj kakvi ste točno trebali (i u obliku koji vas zanima – tablica / mjerenje / crtež / graf). Također, ako vam sve i ne stane na jednu nadzornu ploču, nije problem da ih postavite i nekoliko, svaku sa svojim prikazom, nešto što u prijašnjoj verziji nije bilo moguće.

Sve promjene nisu toliko vidljive na prvi pogled, npr. imena nekih izvještaja su izmjenjena te će starijim korisnicima trebati malo vremena da se snađu u novim terminima:

  • Top content -> Pages
  • Goals -> Conversions
  • Duration i Page Depth su sada jednostavno Engagement
  • Visitors, Traffic Sources, Content i novi Conversions su razdijeljeni na segmente
  • Intelligence se nalazi odvojeno kao zasebni meni (i više nije “beta”)

Za one koji koriste napredne segmente (Advanced Segments), također jedna dobra vijest – ukupnu statistiku (All Segments) više nije obavezno prikazivati u grafikonima, a olakšan je i skraćeni pregled jednostavnom statistikom iznad grafikona.

Općenito se može reći da je cjelokupni izgled i ugođaj poboljšan te je dosta lakše raditi s novim sučeljem. Ovo će naročito biti vidljivo za one s više korisničkih računa gdje je stvarno olakšan pregled i odabir računa – više nije za svaki račun potrebno iznova ići na početnu nadzornu ploču i odabir točno određenog izvještaja te vremena pregleda – sada samo birate račun s kojim želite raditi te se podaci direktno ažuriraju na već otvorenom izvještaju (ovo radi i s odabranim naprednim segmentima!).

Nova stvar koju će koristiti samo napredniji je Custom reports – stvorite izvještaj po točno određenim podacima koje vas zanimaju, uz pomoć filtera, pretrage te dodatih uvjeta. Na ovaj način možete do najmanjih pojedinosti definirati što vas točno zanima i prikazati na željeni način.

Stoga – ukoliko ste dobili mogućnost da Google Analytics pokrenete i pokrenete i u novoj verziji (gore desno kod postavki korisničkog računa će vam crveno pisati “New Version”), čim prije isprobajte ovu mogućnost – olakšati će vam pregled podataka svakako, a i omogućiti da te podatke pregledate na način koji vama odgovara.




Tagovi: