INFINIUS

Facebook – stranice za poslovanje, profili za stvarne osobe

CC photo credit: Adn Montalvo :: Escritorio 01

Kako sve više tvrtki otkriva prednosti Facebook-a kao marketinškog alata, tako se znaju i potkrasti greške pri njegovoj upotrebi. Jedna od češćih je – otvaranje osobnog profila u svrhu promicanja branda, tvrtke, obrta ili pak udruge.

Ukoliko ste i prije imali osobni profil, ovo izgleda kao normalan način predstavljanja i komuniciranja na Facebook-u; no u poslovne svrhe je to ipak malo drugačije. Naime, osim prednosti koje poslovni profil nudi vezano uz poslovne namjene, Facebook je već u svojim uvjetima upotrebe postavio da se osobni profil osim u osobne svrhe drugačije ne smije ni koristiti – u protivnom postoji opasnost da ga Facebook jednostavno obriše bez ikakvih upozorenja.

Prednosti Facebook poslovnih stranica

Koliko je ljudi vidjelo vašu objavu ili poslanu sliku i gdje? Dnevno/tjedno/mjesečno? Koja je dobna struktura vaših fanova, odkuda su te kako su saznali za vas? Ukoliko vam ovo zvuče kao interesantni podaci (a u svrhu poslovanja to sigurno jesu), ovo sve propuštate ukoliko umjesto Facebook stranice upotrebljavate osobni profil.

Naravno, ako se vaši klijenti sastoje samo od vaših prijatelja ćete odgovore na gornja pitanja znati i bez nekih pripremljenih statistika, no u tom slučaju vam Facebook stranica nije ni potrebna – s prijateljima ionako komunicirate prisnije uživo ili preko telefona. No, ako kao i većina poduzetnika nastojite proširiti krug klijenata, postoji i ograničenje što se tiče broja prijatelja unutar osobnog profila, te iznosi 5000.

Imate li web stranice tvrtke (ako nemate, što čekate?)? Facebook stranica vam omogućava da na relativno lagan način omogućite razmjenu informacija između Facebook stranice i web stranica – putem npr. Fanbox-a (lista pratitelja koja se prikazuje na internet stranicama – primjer na ovim stranicama desno) ili pak jednostavnog “Sviđa mi se” gumba, koji će posjetioca stranice uputiti na vašu Facebook stranicu.

Dosta važna prednost je i “administriranje” stranica – možete imati više različitih osoba koje upravljaju Facebook stranicom (administratori) te na taj način odteretiti određenu osobu i prepustiti brigu o Facebook stranici cijelom timu (lozinku profila niste naravno podijelili cijelom timu?).

Nedostaci (?) stranica

Nedostatke stranica pred osobnim profilima možemo bolje nazvati razlikama jer u poslovnom smislu i nemaju neku vrijednost. Ovo se odnosi na stvari poput nemogućnosti osobnog čavrljanja (zid sa statusima naravno da postoji), uvida u osobni profil pratitelja stranice, igranja igara i slično.

Također, osobe ne možete direktno pozvati da postanu fanovi stranice, već oni sami moraju to pokrenuti – odluka je uvijek na njihovoj strani. Naravno, u zamjenu za direktne pozive imate druge načine kako zainteresirati osobe za Facebook stranicu, poput osobnih preporuka, reklama ali i već navedene dodatne funkcionalnosti interakcije s web stranicama.

A Facebook grupe?

Grupe su u Facebook-u definirali kao zatvorene podskupine ljudi relativno zatvorenog tipa (barem što se Facebook-a tiče), stoga su primjerenije za npr. udruge gdje javno objavljivanje internih obavijesti nije u interesu udruge a i nije potrebno nikome osim postojećim članovima. Facebook stranice su s druge strane u pravilu potpuno javne te će bilo tko moći pročitati sve obavijesti i objavljene slike (čak ako i nema Facebook korisnički račun).

Ali već smo počeli s osobnim profilom, što sad?

Na svu sreću je Facebook uvidio ovaj problem te je već par mjeseci dostupna procedura za prebacivanje Facebook osobnog profila u poslovnu stranicu. Budući da je u potpunosti automatizirana, neke prevelike kontrole nad tom procedurom ni nema – stoga se preporučuje da se sve s profila prije početka procedure stavi backup. Prijatelji će postati fanovi stranice te će fotografije biti prenešene na stranicu, dok će druge stvari biti potrebno ručno dopisati (poput informacija o tvrtki).

Stoga – ukoliko namjeravate otvoriti Facebook stranicu u poslovne svrhe, ne oklijevajte, a za one s otvorenim osobnim profilima u poslovne svrhe se preporuča čim skoriji prelazak…




Tagovi: , ,

 
  • http://www.iznajmljivaci20.com Darko Kontin

    Sada po novom skoro pa da i nema razlike između profila i fan stranice. Čak se kao brend može okolo koristiti FB i komentirati na statuse fanova i sl. van vlastite fan stranice.

    Nikako da shvatim zašto ljudi kod nas onda i dalje uporno koriste profile za biznis a ne fan stranice. S kim god sam pričao svi imaju neke svoje “strategije” koje su kao neostvarive sa Fan stranicom.

    Na kraju se ispostavlja da je samo neznanje jedina granica takvim pojedincima :/

  • http://www.infinius.hr/blog/ darkmares

    Veliki nedostatak profila je i ograničeni broj prijatelja – vidio sam dosta čak i većih brendova koji su stigli do 4000+ prijatelja – što će kad stignu do 4999, ipak priznati da im je potrebna stranica? 

    Što se tiče strategija – vjerojatno je lakše nametnuti se ljudima kad im pod nos gurneš “budi mi prijatelj” pozivnicu nego čekati da se sami zainteresiraju za stranicu (preporučiti je može samo direktni prijatelj, a zahtjeve za prijateljstvom možete slati bilo kome), no pitanje je opet koliko je tih “prijatelja” ustvari zainteresirano za brend i uopće ih to interesira ili je samo automatski kliknulo ok na upit…
    Također, uvijek postoji mogućnost zatvaranja profila budući da se direktno krše Facebook-ova pravila ovakvom upotrebom – što možda Facebook i ne radi tako često kad je naša zemlja u pitanju ali je dovoljna jedna prijava konkurencije da prouče radi li se stvarno o osobnom profilu ili ne, a tada je stvarno teško vratiti se natrag.

  • http://www.iznajmljivaci20.com Darko Kontin

    Nedavno sam čuo za primjer jednog poznatnog HR fotografskog studija koji je čak i neke nagrada pobrao.. pa se hvalio sa tim na FB. Pa im je netko kulturno rekao da zašto ne naprave Fan stranicu jer će brzo baš 5000 prijatelja doseći. 

    Pa mu je “uprava” odgovorila da budu onda napravili Profil br 2 i tak to vodili :D :D :D

    Ma meni su jasni svi nedostaci, ali kada ih izložiš takvim CMovima nema nikakvog odjeka. Vjeruj mi probao sam barem 30 profila prebacit na fan stranicu kulturnim i prijatlejskim savjetima i samo su me posrali da kaj ja znam. Ah

  • http://cellphonetrackers.org Cell phone tracker

    Postoji i ograničenje što se tiče broja prijatelja unutar osobnog profila, te iznosi 5000.