INFINIUS

E-mail osnove [3]

no junk mail
[Creative Commons Licensephoto credit: loop_oh]

Treći nastavak u seriji e-mail osnova: nakon polja teme, pošiljatelja, primatelja te CC i BCC vrijeme je da pobliže istražimo privitke te razliku između HTML i tekstualnih e-mailova a i (ne)potrebu slanja zahtjeva za potvrdom primitka e-maila.

Privitak

Prije nego u e-mailu pošaljete privitak pogledajte ukoliko isti dokument ne postoji već negdje na internetu dostupan za preuzimanje. Punjenje primateljevog sandućića i dugotrajno čekanje na preuzimanje e-maila prati sve poveće e-mailove s privicima te će primatelj taj e-mail vjerovatno i vrlo brzo obrisati kako bi ostavio mjesta u svojem e-mail sandućiću za nove poruke. Stoga je postavljanje linka na lokaciju na internetu gdje je dokument iz privitka moguće preuzeti puno bolje rješenje jer će link trajno ostati unutar e-maila a primatelj sam može odabrati ukoliko dokument želi preuzeti ili ne. Ukoliko se radi o nekom dokumentu koji je za internu upotrebu i kojega drugi ne bi smjeli vidjeti – razmislite još jednom o njegovom slanju preko e-maila; e-mail se općenito smatra nesigurnim sredstvom komunikacije i može se dogoditi da bude pročitan od strane nepozvane osobe.

Uljepšavanje e-maila (HTML e-mail)

Probajte se suzdržati od upotrebe različitih boja slova, pozadine, podebljanih slova, kurziva i različitih fontova u e-mailu. E-mail je zamišljen kao sredstvo brze komunikacije i ove stvari samo usporavaju pregled informacija u e-mailu uz nepotrebno povećavanje veličine e-maila. Također, neki ljudi imaju isključenu mogućnost prikaza HTML e-maila te će ionako vidjeti samo čisti tekst.
Izuzetak su newsletter-i unutar kojih se upotrebljava HTML sa slikama – pretplatnik prilikom prijave na newsletter ionako sam bira format – čisti tekst ili uljepšani HTML oblik.

Potvrda primitka (Delivery Receipt)

Iako ova opcija postoji u većini e-mail klijenata, nemojte očekivati da je prisutna i kod primatelja vašeg e-maila (ako i postoji može biti isključena). Zbog malog broja ljudi koji ovu opciju koriste kako bi potvrdili primitak e-maila, a i zbog zadiranja u privatnost primatelja e-maila (da li stvarno želite znati kada primatelj čita e-mailove?) se upotreba ove funkcionalnosti ne preporuča.
Kratka i uljudna molba za potvrdu primitka koju napišete prije pozdrava u e-mailu će biti puno korisnija ukoliko morate biti sigurni da je primatelj vaš e-mail pročitao – automatizirana potvrda primitka vas ionako obavještava samo o primitku a ne o tome da li je primatelj e-mail uopće pregledao.




Tagovi: ,