E-mail osnove [1]
[photo credit: Esparta]
Slično kao što postoje pravila pisanja pisama i ostale poslovne i privatne komunikacije, postoje i osnovna pravila za pisanje e-maila kojih bismo se trebali pridržavati. Iako većina ovih pravila i nije daleko od poštivanja same logike, iznenađujući je broj korisnika e-maila koji ih ignoriraju otežavajući time primateljima čitanje.
Tema (Subject)
Linija teme je stvar koju će, uz e-mail adresu pošiljatelja, primatelji prvu pročitati i na osnovu nje ocijeniti hoće li dalje čitati cijeli e-mail. Stoga je nedopustivo ostaviti ovu liniju praznu (većina e-mail klijenata će vas upozoriti na ovaj propust prije slanja e-maila), a slično je i s postavljanjem neku općenite poruke kao što je “Važno!” ili “Obavezno pročitati” – ovo će vjerojatno rezultirati potpunim ignoriranjem e-maila jer ljudi najčešće dobivaju spam sa sličnim naslovima tema. Ukoliko je e-mail kratak, dopustivo je čak i cijeli sadržaj prebaciti u temu – npr. “Vrijedi li dogovor za petak?” . Spomenuto pitanje kao tema s potpisom u sadržaju e-maila puno je bolje nego npr. “Kratko pitanje” u temi i pitanje od par riječi u sadržaju.
Pošiljatelj (From)
Iako je ovo, na prvi pogled, stvar na koju nemate prevelikog utjecaja pa tako ni prostora za pogrešku, nesporazumi se često događaju ako raspolažete s više e-mail korisničkih računa tj. adresa ili ste primorani napisati e-mail s nečijeg računala pod njegovim e-mail korisničkim računom.
Ukoliko imate više e-mail korisničkih računa, probajte istom primatelju pisati uvijek s istog kako ga ne bi nepotrebno zbunjivali na koju e-mail adresu da vam piše odgovor. Također, privatne razgovore izbjegavajte pisati s poslovnog e-maila budući da su, ovisno o politici korištenja interneta i računala u vašoj tvrtki, korisnički račun i njegov sadržaj vlasništvo tvrtke te stoga privatnim porukama nema mjesta na istom. Privatni e-mail korisnički račun je moguće vrlo lako otvoriti kod više besplatnih servisa o čemu smo već pisali te s ovim ne biste trebali imati problema.
Poseban slučaj je kada ste iz nekog razloga primorani pisati e-mail s tuđeg korisničkog računala pa tako i s tuđeg e-maila. U tom slučaju svakako napomenite da se radi o vama, a ne o osobi s čijeg je e-maila poruka stigla, a nije naodmet isto upisati i kao dodatak u polje teme kako bi primatelj odmah znao o kome se radi.
Tagovi: e-mail, netiquette