INFINIUS

Dosta vam je grupne kupnje? Dijelite!

WoW_Berlin_2_07
[Creative Commons Licensephoto credit: Schröder+Schömbs PR _ Brands | Media | Lifestyle]

Grupna kupnja kao fenomen već neko vrijeme hara lokalnim internetskim prostorom kao i u ostatku svijeta, no je li nam svima već pomalo dosta ovog načina kupovine? Ukoliko ste se zapitali što nam slijedi kada nam dosade svi ti popusti na proizvode koje možda i nismo namjeravali koristiti da nisu tako povoljni, odgovor je – dijeljenje (tj. sharing)!

Dok je na svjetskoj razini grupna kupnja predvođena uglavnom od strane Groupona uz mnoštvo manjih kompanija kao konkurencijom, kod nas, barem što se tiče veličine tržišta, ima više opcija za povoljniju kupovinu u grupi – samo u Hrvatskoj ima preko dvadeset servisa grupne kupnje – ekipa s rep.hr portala ih je uspjela sve pobrojati, a možda je koji niknuo i u međuvremenu. Zasićenje tržišta grupne kupnje se već pomalo osjeća, a kupci još uvijek traže nove načine za uštedu – poput dijeljenja stvari putem društvenih mreža.

Našem mentalitetu možda strani način ophođenja sa stvarima, no kao što smo već i vidjeli s grupnom kupnjom gdje je stari koncept “kupona za penzionere” uz upotrebu tehnologije postao zanimljiv i mladima, moguće je da će prednosti koje se pružaju zbog trenutnog gospodarskog stanja prevagnuti te i ovaj model poslovanja može biti itekako interesantan.

O čemu se ustvari radi? Svi mi imamo stvari koje stoje većinom neiskorištene – bio to dio kuće, garaža, automobil ili možda nešto manje – poput kamere ili bušilice. Vjerojatno bi vam bilo zanimljivo da za vrijeme za koje te stvari ne koristite zaradite dodatni novac. Isto tako, ima stvari koje su nam rijetko potrebne – poput automobila koji se koristi samo za odlazak na godišnji i povremeni izlet, ili pak kosilice koju ćete efektivno upotrebljavati sat vremena na mjesec. Društveni servisi za dijeljenje spajaju ove dva interesa, te uz tehnologiju koja omogućuje brze rezervacije i provjereno ocjenjivanje “kupaca” i “iznajmljivača” pojednostavljuje proces.

Naravno da bi vam bilo neugodno u stan pustiti nepoznatu osobu koja je došla na par dana u vaš grad – no ako putem društvenih mreža ima desetak preporuka te su uz to svi zadivljeni njenom osobnošću, uz mogućnost dodatne zarade ova opcija postaje vrlo zanimljiva. Uostalom, nekad davno, prije zimmerfrei turizma su se vikendice na moru popunjavale tijekom cijele sezone upravo putem preporuka prijatelja – princip je bio isti, tehnologija preporuka je jedino modernija…

Stan – kuća – vikendica

Najveći predstavnik na ovom području je svakako Airbnb – društveni servis koji pomalo kreće stopama već spomenutog Groupona što se tiče osvajanja tržišta. Bilo da vam treba mjesto za prespavati na jednu noć ili pak na duže vrijeme, dovoljno je postaviti upit za datum i lokaciju (ima već prijavljenih i iz Hrvatske!) – i odabrati mjesto. Zvuči komplicirano?

 

Automobili

Dok je za mnoge iznajmljivanje svoje vikendice relativno normalno, za automobil je već druga priča. No servisi poput RelayRides, Getaround ili pak domaćeg startupa Oddo vam mogu promijeniti mišljenje, uz uključeno osiguranje i provjerene vozače, tko može odbiti dodatnu zaradu? S druge strane, jeste li se ikad poželjeli barem na pola sata provozati u nekom novom modelu ili pak sportskom automobilu?

 

Sve ostalo…

Bilo da se radi o staroj dječjoj odjeći (ThredUP), igračkama (Toygaroo) ili pak općenito stvarima koje možemo naći u gotovo svakoj kući (Rentalic), koncept je gotovo pa isti. Dijelite tj. iznajmite stvari koje u tom trenutku ne koristite te s druge strane upotrebljavajte one za koje smatrate da ih ne bi koristili toliko da vam se isplati kupiti ih.

Štoviše, nije sve ograničeno na stvari – dijeliti se mogu i usluge kao na servisu TaskRabbit (hoće li ovo kod nas ipak biti nedostupno ili pak ograničeno samo na susjede?) a ni poslovni svijet nije izostavljen – ukoliko imate viška mjesta unutar ureda zašto ga ne biste iznajmili: Suitematch.

Želite znati više? Hvala kolegi Kontinu na prijedlogu za ovaj TED govor koji detaljno opisuje cjelokupni koncept:




Tagovi: , ,